返回上頁

部首目錄

A B C D E F G GU H J K KU L M N NG O P Q S T W X Y Z
计带(計帶 gei3 dai3 計較;在意;介意:任你點都得,佢冇~嘅[隨便你怎麼都成,他不會計較的]|你講乜我都唔~[你說什麼我也不在意]|你唔好~呀[你不要介意啊]。
计数机(計數機 gei3 sou3 géi1 計算機;計算器。
认叻(認叻 ying6 lég1 好勝逞強:佢好~[他很好勝逞強]|咪成日~[別整天在逞強]。
认住(認住 ying6 ju6 (又音 ying6-4 ju6) 一種心理作用,心裏想着某種情況,就好像這種情況眞實存在:我總~佢重在生[我總覺得他還活着]。
认低威(認低威 ying6 dei1 wei1 服輸;甘拜下風:比過至知,咁容易~嘅咩[比賽過才知道(誰勝誰負),哪有這麼容易就服輸了]?
认真(認眞 ying6 zen1 (又音 ying6-2 zen1)確實;眞是:呢兩日~熱。

三 畫

记认(記認 géi3 ying6 記號:我把刀有~嘅[我的刀是有記號的]。
记起(記起 géi3 héi2 想起:突然~一件事|你記得起佢嗎[你想得起他嗎]?
记挂(記掛 géi3 gua3 掛念;惦念:咁大個仔出門,你唔使~佢嘅[那麼大的孩子出門,你不必惦着他]。

四 畫

讲人事(講人事 gong2 yen4 xi6-2 講人情;講情面。
讲大话(講大話 gong2 dai6 wa6 說謊;撒謊:唔好~呃人[不要說謊騙人]。
讲开又讲(講開又講 gong2 hoi1 yeo6 gong2 同“講起又講”。
讲古(講古 gong2 gu2 講故事。
讲饮讲食(講飲講食 gong2 yem2 gong2 xig6 講吃講喝。
讲实(講實 gong2 sed6 說定:~幾時完成就幾時完成|~幾多錢一斤[說好多少錢一斤]?
讲三讲四(講三講四 gong2 sam1 gong2 séi3 說三道四;說長論短。
讲话(講話 gong2 wa6 說;說的是:隊長~要大家討論一下|佢~要你快啲翻去喎[他說要你快點回去]|你大佬~佢唔得閒[你哥哥說的是他沒空]。 (說明:“講”和“話”都是說的意思,“講話”是並列式的合成詞。一般祇在轉達第三者的意見時用。)
*讲耶稣(講耶穌 gong24 sou1 說大道理。
讲到话(講到話 gong2 dou3 wa6 表示另提一件事,相當於“至於”:~佢呢,唔使理都得咯[至於他,不必管他也可以了]~呢件事,我係唔同意嘅[至於這件事,我是不同意的]。

上頁

下頁