返回上頁

部首目錄

ABCDEFGGUHJKKULMNNGOPQSTWXYZ

丶部

二至三畫

 nga1 丫杈:樹~。
 ji1 表示語氣的轉折,相當於“但是”、“可”:人哋都做得咁好,~你呢[人家都幹得這麼好,但是你呢]?|個個都係噉做,~佢偏偏要另出花樣[每個人都這麼幹,可他偏偏要另搞花樣]。
之不过(之不過 ji1 bed1 guo3 連詞。表示轉折關係。 ①後面的句子或分句對前面所說事情作修正性補充,相當於“祇是”、“不過”:佢做嘢好快手,~有時揦西啲[他幹活很快捷,祇是有時馬虎些]|呢齣電影幾好睇,~攝影技術差啲[這部電影還好看,不過攝影技術差一些]。 (說明:如果與後面的語氣助詞“罷喇”或“之嘛”相呼應,則表示加強前面那個結論的肯定意味。例如:佢哋嘅意見係一致嘅,~講法唔同罷喇[他們的意見是一致的,不過說法不同罷了]。) ②前面先肯定地提出一個事實或結論,然後用它引出在意義上不同的另一個事實或結論。它的作用相當於“但是”:阿爺比五年前老咗好多,~精神重好好[爺爺比五年前老了好多,但是精神還很好]。
之唔系(之唔係 ji1 m4 hei6 可不是:~,我早就話噉樣唔得嘅啦[可不是,我早就說這樣不行的]。
之嘛 ji1 ma5 語氣詞。表示無所謂的語氣,相當於普通話的“罷了”,有時帶有輕蔑的意思:啲咁多~[一點點罷了]。
之噉 ji1 gem2 連詞。用在句首,表示轉折,相當於普通話的“不過”:~,你都應負一部分責任嘅噃[不過,你也應該負一部分責任的]。
为( wei4 計算成本:呢啲嘢~起嚟幾多錢[這些東西算起來多少錢]?|呢啲磚~五文一百塊[這些磚成本五塊錢一百塊]。
为皮(爲皮 wei4 péi4-2 ①成本:做呢個櫃~要幾多錢[做這個櫃子成本要多少錢]? ②成本高的:小規模生產太~喇[小規模生產成本太高了]。
…为真(…爲眞 …wei4 zen1 …才是;…才是對的:瞓覺~[睡覺才是]|食嘢~[吃東西才是對的]。
为得过(爲得過 wei4 deg1 guo3 劃得來:唔~[劃不來]|加工費五文~[加工費五塊錢劃得來]。
为乜(爲乜 wei6 med1 (乜,物1) 爲什麼:你~唔去[你爲什麼不去]?

上頁

下頁